خاطرات زندگی من

این وبلاگ به درج خاطرات برداشتها و عقاید شخصی من از زندگی اختصاص دارد .

تایلند نامه(قسمت 14) - فیل سواری

١٠ فروردین

برای امروز برنامه فیل سواری در جنگل داشتیم . صبحانه خوشمزه ای رو در کنار دریا خوردیم و منتظر شدیم . خوشبختانه ما آخرین گروه بودیم و در قسمت جلو نشستیم . بنابراین در اون هوای گرم و شرجی از نعمت کولر برخوردار بودیم .

پس از طی مسیر نسبتا طولانی به جاده ای  خاکی ، پرپیچ و خم و جنگلی رسیدیم که از یک طرف مشرف به دریا بود . با هتلهایی زیبا در کنار دریا  و یا در جنگل انبوه .

در یکی از ایستگاههای اِلِفنت تِرِکینگ ایستادیم . همراهان ما خانم و آقایی انگلیسی همراه با سه فرزند قد و نیم قدشان بودند .

کوچکترین عضو خانواده کنار من مشغول اسب سواری بود . وقتی می خواست بیفتد گرفتمش . اینقدر خوشگل that's ok گفت که دلم می خواست بغلش کنم و فشارش بدهم .

بعد از مدتی برنامه فیل سواری همراهان ما در این ایستگاه شروع شد و ما با وانت به ایستگاه بالاتر رفتیم .

Image hosting by IMGBoot.com

تا فیلها بیایند ، با آب و آناناس پذیرایی می شویم .

بالاخره فیلها می آیند . موقعی که می خواهیم سوار شویم ، تقاضا می کنند که برای غذای فیلها آناناس بخریم . گویا روزی ٣٠٠ کیلو غذا میل می کنند . که البته ما نمی خریم  !

از این لحظه سفر ما به جنگلهای انبوه و استوایی شروع می شود . فیل در مسیر از پیش تعیین شده ای حرکت می کند . هوا بسیار گرم است .

Image hosting by IMGBoot.com

در طول مسیر به جایی می رسیم که مقداری برگ ریخته . فیل بیچاره که  آناناسی برای خوردن نیافته به همین برگها قناعت می کند و مشغول خوردن می شود  و در همین حین فیل بان از تمام جهات از ما عکس می گیرد .

بعد  پی پی می کند . البته عکس پایین حاصل تلاش چندین روزه اش است !

بعد داخل رودخانه می رود و در حالی که ما سوارش هستیم با خرطومش روی سرش و ایضا پاهای ما آب می پاشد .

تجربه جالبیست فقط وقتی که در سرپایینی ها حرکت می کنیم کمی ترسناک می شود .

بعد از اتمام مسیر ، دوباره با آناناس پذیرایی می شویم و به محل هتل باز می گردیم . نهار خوشمزه ای را در کنار دریا صرف می کنیم و بعد از استراحت در آلاچیقها به کند و کاو در ساحل صخره ای روبروی هتل می پردازیم .

Image hosting by IMGBoot.com

زن و مردی دز حال ماهیگیری هستند . صبح تورها را پهن کرده اند و حالا مشغول جمع آوری صید هستند .

بعد که به پشت سرمان نگاه می کنیم منظره زیبایی را می بینیم .  ترکیب رنگ درختان و آسمان فوق العاده است . چقدر از ساحل دوریم .